Kawan - Kawan jeBateja

Thursday, October 6, 2011

Sekali Henjut...

Paham ke tajuk tu...
Takut orang tak paham henjut tu...
Kira sekali jalan lah...or sekali gus...
Semalam buat 2 puding sekali gus...
Tak susah mana...
Sebab intipatinya...
Hampir sama...
Atas tu puding Triorasa...
Kuning tu Nenas di blender...
Putih tu Laici di kisar...
Kelilingnya ialah Agar2 perasa Ros Pandan...


Atas ni plak Puding Laici Nenas...
Bahan sama macam Triorasa tadi...
Cuma cara bikin sudah lain...
Kali ni 2 tingkat...

Didalam pinggan ni...
Depa di satukan...
Selepas ni mereka akan bersatu kembali dalam perut...
Ahakz...

Yang atas ni siap di bungkus utk kawan2...
Juga jebat hantau ke blogger yang paling dekat...
Iaitu KAK LIZA
Dari
http://www.adzriel.com/

Ahakz...
Harap2 Kak Liza leh terima rasanya...
Kak Liza ni sebelah taman jer...
So senang le hantau...
ahakz....

29 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

sedapnyer
biler plak nk htr kat ai rasa???

Liza @ Adzriel AB said...

dah licinnnn... tak sempat 10 minit pun. mula2 acah 3-4 ketul dlm bekas lain. lepas tu hubby tanya "ada lagi tak?". terus ambil semua, pulun berdua depan TV.

Fida Husain said...

alamak. sedap benau. bila nak hntau kat PD tmpat fida. huhu. banyak songeh le pulak

My Little Diary said...

sedapnya puding tu...nak ckit....bole
hehee

zati embong said...

cm2 r jebat,jat dilupakan.

chiLleD...!! said...

mau pindh seblah umah jebat..nnti leh mkn puding tiap2 hri..hehe

hanaahmad said...

perghhhh...rajinnyaaa....pasni mmg gua nak cari laki pandai masak laa..hahhaha

Aku Ibu Muda said...

jeBat...hantar ler ke puchong plak :)

Amirah Adnan said...

jebat..nanti buat resipi puding oreo pulakkk

NzA said...

mengacam dan trancam...

Ati Masrif said...

lain dari yang lainlah

mana belajar ni ..jebat :)

Izyan Masri said...

WHOAAH.FIRST TIME TENGOK PUDING MCM NI T_T

Dinas Aldi said...

Fulamak! Tak dapat rasa, dapat jamu mata pun jadilah :)

jeBateja said...

LADY AYU - uikk...jauh tu....pengsan plak ai di lautan china....ahakz

jeBateja said...

KAK LIZA - uikkk..iyer ke....lain kali kita bg lagik erk....ahakz...

jeBateja said...

FIDA - alamak...jauh bebenor rasanya...ahakz...errr...

jeBateja said...

MLD - boleh....boleh....errr...dah habis laaa...ahakz

jeBateja said...

ZATI - hang mana leh lupa...hang org kuat belah PAHANG....ahakz

jeBateja said...

CHILED - belakang rumah ada kosong...meh le pindah sini....ahakz

jeBateja said...

HANA - hah...sila....sila....ramai dah lelaki yg taw masak sekarang ni....

jeBateja said...

IBU MUDA - alamak...kawasan sesak tu....ahakz

jeBateja said...

AMIRAH - ini le yg jebat nak buat tapi tak terbuat2...

jeBateja said...

NZA - alamak cikgu....satu ancaman ke ni...??

jeBateja said...

ATI - pandai2 sendiri jerk...ha...ha

jeBateja said...

IZYAN - iyer ke....ada ramai yg pelik lagik taw...ahakz....

jeBateja said...

DINAS - hik...hik....sayu plak membaca nya ayat tu....

ILA HonEyBuNNy said...

nyum3...

jebat...mai r pos cne sikit..heheheh

jeBateja said...

Kalau dekat....sekarang jugah kita bg....tapi bekas kosong jer lah....ahakz

izfanora said...

macam sedap.. :)

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin