Kawan - Kawan jeBateja

Friday, July 27, 2012

Mulut Jangan Cabul...


Gambar lama...
Masa menunaikan Umrah tahun lepas...
Jebat nak citer ni...
Sebelum berangkat ke Mekah...
Seorang Exec memberitahu...
Ada banyak burung kat Mekah...
Tapi tak pernah berakkan orang...
So sampai kat sana...
Jebat tenguk kat atas...
Memang banyak burung merpati...
Terus terdetik dalam hati...
Alaa...burung ni takkan berakkan orang punya...
Tup..tup...
2 kali Jebat kena tahi burung ni...
Adehhhh....
Bayar tunai ooo...


Kat sana banyak betul peminta sedekah...
Dari yang sihat sampai ke kudung tangan macam dlm gambar ni...
Tapi mengikut kata seorang sahabat...
Dia pernah ternampak mereka lari dari POLIS...
Dengan tangan yang sempurna...
Hah...
Patut le kudungnya setakat siku...
Pastu ngam2 dengan tudung...
Adehhh...


Ini luar Masjid di Mekah...
Di sebaliknya adalah tempat SAIE...
Salah satu RUKUN Umrah...
Wajip juga 7 pusingan ye kawan2...
Bukit Safa ke Bukit Marwah...

Salah satu peristiwa pelik jebat masa berSAIE ialah...
Ketika membaca doa sambil berjalan...
Ada orang beri salam dari belakang...
Banyak kali...
Mula2 tak layan...
Lepas tu jebat naik bengang...
Sebab salam nya membuat jebat sukar membaca doa dgn baik...
Jebat paling ke belakang jawap salam dengan muka benggang...
Kelihatan seorang hamba Allah yang sangat manis senyum nya...
Senyum pada jebat...
Tak kenal pun...
Dalam masa berpaling ke depan...
Jebat terfikir...
Ini dugaan ke...?
Paling balik ke belakang...
Tiada dah orang tu...
Tak sampai 30 saat orang tu sudah hilang...
Allah...
itu jerk jebat cakap masa tu...

Jika kawan2 ke sana nanti...
Jangan follow perangai jebat ni yeaa...
Jebat cerita keburukan jebat ni supaya u all...
Tak buat mcm jebat...
Isya ALLAH...



14 comments:

alien said...

ya ya
mulut kene jaga
hati mau baik..
hehe

jeBateja said...

ALIEN - ya...ya....hati maw baik...lupa nak tulih...ahakz

pB said...

sama samalah kita berwaspada ....



terima kasih

en_me said...

rindu kat kaabah kanns.. uhhuuu

Liza @ Adzriel AB said...

mulut kena jaga, hati kena jaga..

CintaZulaikha said...

uish betollah en jebat, mulut mmg kena banyak jaga kalau berada di tempat baik nih..

bior dijadikan iktibar :)

gadisBunga™ said...

insyaAllah aku tak ikut perangai ko jebat.

seb bek ko kono 2 das yo. heheh!

jeBateja said...

PB - sama2....ahakz....

EN ME - mmg selalu rindu aa geng..sekali dah pergi..terus jatuh cinta.

KAK LIZA - ha ah kak....kisah den jadikan pedoman...

ZULHAIKA - hah...kisah den jadikan sempadan...ahakz.

GB - waka...waka....itu pun melekat sampai sekarang taw......ahakz

Murni Alfathunnisa said...

betul la orang kata kan..mulut kena jaga, hati pun kena bersih masa kat sana...subhanallah...terima kasih jebat..hang kongsi pengalaman hang ni....sungguh teringin nak ke sana..tengok gambaq pun dah terasa nak sangat pergi...:-)

Dinas Aldi said...

Okeh okeh akak ingat tuh. Jaga mulut, jaga mulut, jaga mulut..

Muhammad Syahmi said...

Tengok gambar-gambar ni, teringin nak pergi...

jeBateja said...

MURNI - IsyaALLAH....hang akan dijemput ke sana...

KAK DINAS - ahakz....ingat dlm hati dah le kak

USTAZ - IsyaALLAH...Ustaz akan ke sana nanti...

Muhammad Syahmi said...

Amin...

maya amir said...

jebat.. saya tak penah sampai sana.. teringinnn sangat, tapi hati mulut saya ni kene bersihkan dulu, pakai clorox byk2.. kalau tak kuar kat mulut, dalam hati ni asek nak tercakap.. huhu..

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin