Kawan - Kawan jeBateja

Saturday, July 28, 2012

Perlu Ke Pergi Pasar Ramadhan Jebat...??


Jumaat...
Seperti biasa...
Tugas seorang jebat...
Buat Puding...


Seronak...
Dan si Jebat tu suka membuatnya...


Tetiap hari...
Puding berlainan setakat ini...
Tak cukup 30 hari nanti...
Repeat balik menu hari pertama...
Mudah kan...?


Puding yg sudah siap...
Potong2...
Pas ke jiran2..
Opppsss..nama puding ni TRIORASA...


Dan sebelum berbuka...
Pelbagai juadah daripada jiran2 pulak sampai...
Hah...
Jebat tidak memerlukan Pasar Ramadhan kan...??


Salah satu bukti lagik...
Kenapa Jebat tak perlu pergi Pasar Ramadhan...
Ahakz...
Sape nak habiskan ni...??


12 comments:

Muhammad Syahmi said...

kalau tak habis, mai la sikit... hehehe...

mcm mana dgn laksa hari tuh, xjadi beli ke...?

CintaZulaikha said...

gilalah....cam da bukak bazar kat umah la pulakss...hehhe

akuzle ayu said...

hebat! hebat yea biznez puding jebat. sampai menghantar ke kl. cemana nk oder?

Nelly The Strange said...

fine , lapar !!
hahaha

Dinas Aldi said...

Fulamak puding tuh, cantik sangat untuk dimakan. Tengok pun dah kenyang mata la heh.

maya amir said...

takpe jebat..jebat jangan risau..kalau jebat tak abis makan tu, jebat leh hantar pulak ke umah kami..nak alamat tak jebat? heheheh... jebat, yang kaler biru, kuning tu ape? mango ke nata de cocoa?

jeBateja said...

USTAZ - Belum lagik....rancang nak buat sendirik jerk...

ZULAIKHA - waka...waka...perli nampak...

AYU - nak order sila gi ke http://gulahangus.blogspot.com

NELLY - errkkk...sampai nak makan org ke..??

KAK DINAS - mana ada cantik kak...mmg nak kena ngap tu...

MAYA AMIR - hah...hah...yg kaler tu...kuning telur n santan jerk....ahakz

Muhammad Syahmi said...

kuning telur dgn santan...? Sedap ker...?

jeBateja said...

Ustaz - kalau sudah diletak pewarna n perasa....sodap....

akuzle ayu said...

Ok. Sudah membelek blog gula hangus. Nanti nk oder.. Triorasa neh perisa apa?

jeBateja said...

Triorasa ni perisa Oren, Vanilla dan Ros....Terima kasih

Muhammad Syahmi said...

boleh belaja ni, buat kuning telur dgn santan (hehehe tak tau namanye)...

tak masuk putih telur sekali ke...?

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin