Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, July 10, 2012

Nak Potong Q, Buat Lah Cara Berhemah...


Kejadian minggu lepas...
Omputih panggil apa...?
Last week erk...?
Ketika keta kecil den beratur di bayaran tunai Tol Putra Mahkota...
Tiba2 keta BMW yang kununnya BOSA dan TERHORMAT...
Nak potong Q depan keto den yang comei...
Hangin tul den orang macam ni...
Dah le tak bagi signal...
Bengong nya BMW...
Den tak beralah...
Den HON pastu terus je den kedepan...
Kira nak block jangan bagi dia masuk...
Langgar pun langgar lah...
Masa lalu sebelah keto tu...
Den tenguk wanita bertudung tertunduk-tunduk...
Tenguk gaya...
Macam orang terpelajar...
Macam jer lah...



Selepas jer BMW tu masuk di dua keta belakang den...
Masuk plak keto ala ala SUV ni...
Lelaki cino...
Selain bagi isyarat...
Lelaki cina ni turun kan tingkap dan angkat tangan sebagai tanda pemohonan memotong barisan...
Hah kalau macam tu kan bagus...
Kalau orang benggang sebab hang potong baris pun...
Sejuk cepat hati nya...
Apsal plak lelaki cino tu pandai berbahasa...
Wanita melayu itu tidak erk...
Walaupun sekadar memberi signal...
Sebab dia pandu BMW ke...?
Melayu mudah lupa gamaknya...
Ahakz...

4 comments:

Muhammad Syahmi said...

Bak kata Dr M, Melayu mudah lupa...
Bila da berharta, dia akan fikir orang akan hormat dia.
Hakikatnya.........

Dinas Aldi said...

Akak pun pernah kena jugak. Mentang2 la depa bawak keta besaq & mahai, keta kita yg kecik & murah ni depa buat macam invisible & macam tak layak dok kat jalan ja. Ini akak cakap pasai keta2 bagak yg dah pernah buli akak kat jalan la, bukan semua orang bawak keta bagak & mahai bersikap camtu. Mintak mahap, tumpang laluuu.

jeBateja said...

Ustaz - den raso mcm tu lah kot...

KAK DINAS - mmg tak semua sikap mcm tu...sesetangah2 ni yg selalu plak terjumpa....

Munnafendy said...

ehhh baru smlm ada sorg mamat hensem potong q..hangin je.terus hilang hensem kalau perangai cmtu

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin