Kawan - Kawan jeBateja

Sunday, July 11, 2010

Chef Jebateja...

Morning di pagi Ahad wife dah kejut. Rasanya dah bagitaw dia semalam yang den masuk kerja PETANG. Rupanya suruh buat sarapan...masak MEE GORENG...( tu je den taw buat...). Tenguk kat dapur mee ni dah lama so rasanya dah tak ok dah kot...jadi kena gi Pasar Borong Nilai 3...


Sampai kat Pasar Borong Nilai 3 cari CILI KERING dulu...kalau dah nama MEE GORENG kena pakai CILI lah kan...kan...

Hah pas tu baru beli MEE KUNING dan TAUGEH....ahakz
Semua bahan dah ada...CHEF JEBAT nak masak...apa pun KESELAMATAN di dapur harus di utamakan...

SAFETY FIRST...ahakz


Okayz...ini hasilnya...lupa nak letak telur...telur dah siap dah...tapi atas kualai...ahakz

6 comments:

madihahzubir said...

ini namanya merempit di dapur. hahaha.

org lelaki kalau memasak memang begitu ye rupanya? utk keselamatan ke jaga kulit tu? hik3!

jeBateja said...

MADIHAH...uikkk...merempit pun leh lah...berlumba dengan wife sape dulu abis masak...

Orang lelaki tak masak mcm tu...si Jebat je mcm tu...ahakz...jaga kulit..?..tak yang...tak jaga pun mmg dah halus bak SUTERA maaaa...wakakakakaka

~♥ iella ♥~ said...

chef nie mmg pakar dalam masak-memasak nie..smua bahan2 dan persiapan dah tersedia. Dengan pakej 'apron' dan 'helmet' utk keselamatan...

chemil ila said...

aiyakkk....masak mee pn pakai halmet ke??? mnyalahgunakan halmet ni...haha

jeBateja said...

IELLA...den tak le pandai masak sangat...sebab tu safetynya tinggi...bukan apa...kang kena minyak ke..apa ke...hah kan dah melecur...kan...kan

jeBateja said...

CHEMIL...lama hang tak memblog erk...bukan nak SALAH guna HELMET....nak megembangkan lagik TUGAS2 helmet tu....ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin