Kawan - Kawan jeBateja

Friday, July 2, 2010

Ini Upah Saya...

Sejak penceramah dari MAPIM datang dulu...aku belum beli rokok lagik...tergiang-giang kat telinga...ada Rokok..ada Israel...Ada Israel..Ada Rokok...pehhh. Tapi bukan bermakna aku tak hisap rokok..stock rokok aku ada 3 kotak lagik...semuanya 20 batang. Bukan aku beli pun...itu semua Upah yg aku terima kerna tolong orang buat Program dan buat keja2 khas...ahakz...hebat kan...

Kenapa mereka upah aku...walaupun aku sudah dibayar gaji..? Sebenarnya ini cara aku menghukum...kerja2 khas sepatutnya mesti melalui Bos aku...ikut protokol...tapi ada org tak maw ikut tu semua...nak cepat...so...nak cepat kalu....ada harganya...salah satunya...mcm gambar diatas tu....ahakz...

5 comments:

Herdoni Wahyono said...

Di tempat kami ini namanya 'kopi-kopi' artinya kita bantu seseorang kadang kita dikasih hadiah rokok. Seperti waktu aku bantu tetangga sebelah yang punya hajatan pernikahan anaknya, aku dikasih rokok satu bungkus. Namun aku tidak merokok. Takut dengan peringatan yang ada di bungkus rokok. Kalau di rokok Dunhill mencantumkan peringatan 'Rokok Penyebab Kanser Mulut', namun rokok di Indonesia mencantumkan peringatan di bungkusnya begini 'Merokok Dapat Menyebabkan Kanker, Serangan Jantung, Impotensi dan Gangguan Kehamilan dan Janin'.

ALYN_C3N1 said...

ishk3...

HonEyBuNNy said...

ala....jgn la merokok...or beli rokok...beli la tudg....ehhehehhehe...

nurulramizah said...

xpyh hisap rokok tu

TAPI
lau mau pergi ke kubur dgn segera
silala hisap rokok tu

hahahaha

jeBateja said...

Herdoni...selepas ni saya cuba untuk berhenti merokok...tapi selepas habis rokok kopi-kopi ni ya...ahakz

ALYN - ish3...merokok membahayakan kesihatan...please dont try at home...ahakz

Honey - yup..setuju...beli tudung pas tu jual kat hang...ahakz...untung beb...

Mizah - pedas ku rasa kata2 mu itu...ahakz...benar sekali gitu...

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin