Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, July 27, 2010

Salak Lipis...

Kenal buah apa ni...???....Rasanya nama buah ni...SALAK...dan pasti ia tidak langsung ada pertalian sedara dengan SALAK SELATAN dan SALAK TINGGI. Ni buah salak kuala lipis....err...untuk pengetahuan..den tak makan buah ni...

Ini lah Pokok Salak..macam pokok sawit je...tapi duri2 di pelepahnya..sangat le tajam. Pokok2 ni ada di kebun rumah mertua den...sebelah rumah je.

Itu buah SALaK di pokok lagik...nampak tak hensem langsung buahnya. Susah plak nak ambil tu...( susah sebab den ni beginer tang nak ambil buah salak ). adik ipar den yg pompuan...sekali ayun parang...terlerai terus buah dan tangkainya....hebat....

Hah....nampak buah SALAK tu...den bawak gi KILANG...suka bebudak ni makan. Den tak makan...makan RAMBUTAN dan DURIAN ( durian habis sebelum gambonya sempat di ambil...). Rambutan bertangkai tu dari SEGAMAT...yang dalam plastik biru tu...rambutan LIPIS...masuk dalam perut...tak taw jadi apa....jadi tahi je kot...ahakz

16 comments:

madihahzubir said...

oh, ini ke pokok salak? begitu rupanya ye. baru tahu. hihi.

butterfly said...

ha'ah bru tahu pokok salak...

eden pun x makan buah salak...

HonEyBuNNy said...

ala.....xmakan buah salak..rambutan pun sikit2 ja...ihih

nurulramizah said...

me xmakan buah salak
xsedap
popular di kelante tu

jeBateja said...

MADIHAH...hang tak taw pokok salak ke...aiseh...ingatkan den sorang je tak taw...ahakz...apa pun selamat dtg ke TEAM tak makan SALAK...ahakz

jeBateja said...

BUTTERFLY...sorang lagik TEAM tak makan SALAK....welcome to the CLUB...ahakz...serius ke hang tak taw pokok salak...

jeBateja said...

HONEY...satu orang lagik TEAM tak makan SALAK....welcome...welcome...RATU tudung...ahakz....RAMBUTAN best oooo....

jeBateja said...

NURUL...lorrr semuanya tak makan buah SALAK...mcm ne ni...mcm ne nak NIAGA jual salak kalau semua pakat TAK makan...adehhhh....apa pun selamat dtg ke TEAM tak makan SALAK....ahakz

madihahzubir said...

eh, makan la salak. sedap giler kot! pokok je taktau. hihi.

jeBateja said...

ooooo....hang makan salak....best erk...den suka yg jeruk je....

nurulramizah said...

hahahahah
durian pun xmakan jugak
wawawawa

Herdoni Wahyono said...

Akan sangat menyenangkan bila menu makanan kita didampingi buah segar seperti ini Salak dan Rambutan. Buah daerah tropis yang menarik dan banyak diminati oleh konsumen. Di daerah kami yang terkenal yaitu Salak Pondoh dan Rambutan Ace. Manis dan lezat.

~ceRRy beRRy~ said...

ifa pn x mkn buah salak..

tapi..... hantu rambutan!

jeBateja said...

NURUL - macam mana plak ko leh tak makan DURIAN....pelik tul...rugi lah ko....

jeBateja said...

HERDONI - kalau begitu SALAK dan RAMBUTAN boleh dikatakan makanan NUSANTARA yaa....ahakz..

jeBateja said...

IFA - err...org panggil ko ifa erk...ahakz...

uikk...kalau ko hantu rambutan...apa jadi dengan RAMBUTAN nya hantu..???

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin