Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, November 2, 2010

Eksperimen...

Kalau citer pasal Puding Triffle...selalu sangat dah aku xplore...tapi kali ni aku nak adjust resepi...tak taw lah sodap ke idak....
layer bawah ni...mmg aku tak maw usik...buah pic dgn agar2...

Tang yg ni aku usik...puding kastard untuk layer 2..selalunya guna puding segera tapi yg ni buat sendirik...sebab tak berapa nak suka rasa KASTARD...aku letak perasa ROS n letak warna DARK PINK...asal warna KUNING...

Di tengah2 KASTARD aku letak Swiss Roll perasa KOPI yg di RENDAM dengan sirap PIC dalam tin...
Sebelum KASTARD ni betul2 beku..aku letak Swiss Roll perasa Pandan...
dan selepas pada ni...
Aku tido laaaaa.....ahakz...
Lepas ni aku akan masukkan RICH COKLAT...
Selalunya RICH COKLAT ni aku buat lebih tapi kali ni aku kurangkan...sebab KASTARD tu dah banyak....kang tak cukup MANGKUK plak....
Lepas bangun TIDO...baru aku buat RICH COKLAT....tak larat dah menahan mata ni....al maklum...keja malam....ahakz...

Kalau xplore dlm internet ada resepi mudah buat puding ni...TaPI aku suka yang susah dan bertingkat2 dan berbagai rasa nya...( sebenarnya WIFE yang suka...aku tukang buat jerk...sape tak sayang bini oiiii....)

11 comments:

My Little Diary said...

yumyum... mmg sedap, zaman laaa ni, org lelaki lebih pandai & rajin memasak... huhu

azzey said...

jeBateja: sker masak ek? untung wife awak...:)

chiLleD...!! said...

nk stu...=)

HonEyBuNNy said...

nyum2..mai sikit..kita tukar dgn tudung eh..hehehhe

jeBateja said...

MLD - rajin tu tak...tapi bab buat puding mmg suka...

jeBateja said...

AZZEY - suka buat puding jerk...pas tu tak suka nak kemas balik ( alatan masak )...wife yg tulun kemaskan...ahakz

jeBateja said...

CHILIED - nak stu apa..? gambar ke..ambil lah....KLIK KAnAN....waka...waka

jeBateja said...

HONEY - setuju...jom tukau dgn tudung....setuju sangat kali ni..

chiLleD...!! said...

amboi..pekena blik nmpk..hak3

jeBateja said...

CHILIED - hik...hik....hang jgn terasa nooo...cek gurau2 jaa...

KatekateKite said...

adu adu aduuuuu.....
sedapnyerrr....... T.T

-----------------------------------

Terbaru! | JOM tengok VIDEO singe gatal + miang! =D

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin