Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, November 9, 2010

Komen SIFU...

Semalam bawak Jeli aku buat tu ke kilang.
Nak suruh sifu cuba try rasa Jeli Kelapa tu...
Seperti aku agak...lum begitu sempurna....ahakz....komennya..
Jeli ni tak sesuai bekukan dalam loyang...elok letak dlm cawan plastik
Terlampau manis...( aku letak 1 cawan gula ).
Lebihkan Tepung Ubi.

Dalam bulatan...itu le SIFU yang ngajar aku resepi jeli kelapa.
di KILANG...aku sifu dia....ahakz...

Aku akan buat lagik JELI ni.
Kalau ok...akan ku videokan resepi nya...
Seperti mana aku buat pada puding2 nan lain...

10 comments:

azzey said...

jeBateja: pnh mkn jeli kelapa. sedap mkn yg dh disejukkan tu!

My Little Diary said...

pasni bole lah benti keje.... bukak restoran lak.. hehe

wahida said...

belajar dari kesilapan...

HonEyBuNNy said...

entah la..buka la restoran...sng ckit...sblh tu mst la keda tudung..eheheh

jeBateja said...

AZZEY - mmg sedap ketika sejuk. Kalau tak sejuk...muak....

jeBateja said...

MLD - mak oiii....tak plak terfikir sampai ke sanun...

jeBateja said...

WAHIDA - Tq...selalunya mmg mcm tu lah. kebanyakkan video yg den buat kena buat 2 3 kali....kalau follow buku resepi...mmg hampeh.

jeBateja said...

HONEY - ewah....sonang nya....rasanya nak bukak kedai tudung saji....ahakz

LiNda said...

oohh..
itu jeli ka ?

haha

jeBateja said...

chaittt...itu jeli kelapa lah...err...nampak mcm nasi goreng ke...? ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin