Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, January 22, 2013

Apa Kena Ni...


Apa kena pokok mangga den ni erkkk...
Pucuk nya mati layu mcm tu jerk...


Macam terbakar pun ada...
Tapi tak de plak aktiviti pembakaran...
Den ingat disebabkan serangga...
Tak nampak plak...
Tapi...
Den dah sembur Ridsert...


Jiran den nya pokok pun cam tu gak...
Pelik tul...

Ada sape2 taw...??


22 comments:

gadisBunga™ said...

mmm...ada hantu mangga yang ganggu nih!

alien said...

kot tye org pertanian mngkin drg ckp, parasit.
kot tye aku, aku cakap pucuk mangga hang xtahan panas. Bg la dia payung, kakakaka

suri solehah said...

terlebih letak baja kot?

Warna Warni Kehidupan said...

spesis baru kot.. mangga yang mengalami transformasi 1malaysia :p

ieda immi said...

hahahah suke komen GB ! ... muahhaha ;)

Muhammad Syahmi said...

Try tanya pokok tu, kenapa jadi macam tu....
Hehehe...

Wak Gelas™ said...

ada penungu atas pokok mangga tu bro..,eHHhee

Chik Att said...

huhhhhh ...sembur ridsect ...

Dinas Aldi said...

Hah? Hang semboq Ridsect kat pokok?!

jeBateja said...

GB - uikkk.....iyer ke...ko jangan...den ni penakut...

jeBateja said...

ALIEN - aikkk...tak tahan panas ke....nak kena payung ke...melampau tu....ahakz

jeBateja said...

SURI - agaknya kot....adehhhhh

jeBateja said...

WWk - chaitttt....mana ada transformasi kat mangga....adehhhh

jeBateja said...

IEDA - suku sakat GB lah ni....

jeBateja said...

USTAD SYAMI - den kalau tanya...pastu dia menjawap....tak terkata plak den ni kang....

jeBateja said...

WAK GELAS - omak aiiii....nak kena lempang penunggu tu agaknya....

jeBateja said...

CIKK ATT - ha ah....boleh tak...?

jeBateja said...

KAK DINAS - ha ah kak....tak leh ke kak...???

izfanora said...

normal kot camtu.. hahha.. mungkin proses tumbesaran.. :P

Amanda Suria said...

PI SEMBUR RIDSET WATPE..SERANGAN PENYAKIT TUH...

jeBateja said...

IZFANORA - ishhh...iyer ke....mcm pelik plak layu lagu tu

jeBateja said...

AMNDA - are u sure...?....ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin