Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, January 29, 2013

Jambu Air...


Jambu air kami di kampung berkongsi dengan kerengga...
Dulu tak de...
Now ada...
Tara hal lah tu...


Apa plak penyakit mai singgah kat pokok tu...
Tah apa nama tah penyakit ni...
Kulat ke...
So yg ini kena ambil hal...


Dulu pokok ni pokoknya besar2...
Sekarang kecik2 jerk...
Bukan nya pasal pokok ni bantut...
Tapi lom sempat buahnya besau...
Jebat sudah masuk mulut dulu...
Sebab pokoknya rendang...
So jebat yg tinggi ni leh capai gitu jerk...
Ahakz...


8 comments:

suri solehah said...

buat colek,,cicah ngan cuka+garam+belacan+gula..adoiyai..sedapnya

shazrina said...

suke gak kat jambu air ni, kalo singgah kat rnr tapah, selalu nak beli ..lagi lagi jambu air yang merah tu,, ermm manis nye, tak yah cicah dengan ape ape, makan gitu je da sedap ... :)

Amanda Suria said...

suka..suka..suka.....my favvy nih...

gadisBunga™ said...

bagus untuk diet! heheheh~

Muhammad Syahmi said...

Buah belum besar ngap, takpe lagi.

Jangan pokok pun kena ngap...

NzA said...

hati2 masa masuk mulut tu cz kt dlm jambu tu ada spesis yg comel + lemak2 brkrim brkampung tau.....

CintaZulaikha said...

hehhehhe..dpt yang manis2 nih..nyum2 sungguh..

izfanora said...

sedap ni.. dulu masa kecik2, kt depan umh wak ada pokok buah ni.. mmg selalu je mkn.. sekarang nan hado..

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin