Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, January 2, 2013

Jom Membuat Puding...Update 6 - FINAL



Tak taw nak update apa...
Pas tu pepagi buta buat puding...
Tapi tak taw nak buat puding apa...
Ikut gerak hati jer ni...
Masa entry ni di tulis ( 2 - 01 -2013 - 9.30am )...
Masih OTW siapkan...
Sebab tu tajuknya ada update 1...


Puding ni jebat mulakan dengan buat agar2 biasa jerk...
Buat 1 bahagian...
Bahagi 3 dengan 3 warna berbeda...
Pas tu potong dadu...

Sampai sini dulu....ahakz...

Update 2....Date 02 - 01 - 2013 9.40am 


Wife suruh letak kacang tu plak...
Masalahnya nak letak ke mana...
Lom jumpa signal...
Nak puding apa...
Tapi tak pe lah...
Ambil jer gambo dulu...
Ahakz...

Update 3....Date 02 - 01 - 2013 9.58am 


Cendol dan Bancuhan sudah siap masak...
Kena sejuk sikit kan lah...
Nak masukkan santan...
Kang tak pasal2 santan tu pocah lomak...
Tak hensem plak nanti...
Ahakz...

Update 4....Date 02 - 01 - 2013 10.16am 



Ok...
Sudah masuk santan kotak n sedikit garam...
Kasi berlemak lagik itu santan...
Ahakz...

Update 5....Date 02 - 01 - 2013 12.31pm 



Agar2 yang potong dadu...
Dan kacang panggang tu...
Jebat masukkan sekali dlm loyang yang di basahkan...


Akhirnya tuangkan santan dan cendol....
Sekarang puding otw di sejukkan dalam peti ais...
Ahakz...

Update 6....Date 02 - 01 - 2013 2.03pm 


Ok...sudah siap erk....
Ini lah rupanya Puding yang tak taw nama ini...


Belahan nya...


Dari sudut yang berlainan...Ahakz



38 comments:

diana said...

tertunggu2 rupanya cemana nanti..:)

jeBateja said...

Soba2....ahakz

Deq's Qienz said...

rajinnya dia..wat lebih tau.pastu pos mari sini sikit..ahahaa

jeBateja said...

Deq - dekat ke jauh ni...dekat buleh jerk....ahakz

Kakcik Nur said...

Meh anto kat kakcik sikit, nak buat ubat sakit gigi... :)

suri solehah said...

tengok bahan2 dah mcm terasa kesedapannya kalau lg disejukkan tu..

Aku Ibu Muda said...

final nya...? cepat2...nk tgk rupa...hehe

chiLleD...!! said...

nmpk sedap...tp mula hilng selera bila tgk jebat letak kacang..kecewa di situ...hehehe

xsuka kacang tu..huhu

Papa Mifz said...

amboi coloufull sungguh...!!

Dinas Aldi said...

Wehhhh cantiknya puding tu! Tak sanggup nak makan, cantik sangat. Tapi yalah, bukannya boleh makan pun, boleh tengok ja ni haa.. *frust menonggeng*

mama maman aka yana said...

cukup rajin la wei.. huhuhu.. bagus..bagus

Chik Att said...

Tererrrrrnyaaaaaaa ....

Muhammad Syahmi said...

Bestnya tengok orang masak sebab saya tak pandai nak masak-memasak.

Try lah masuk Masterchef... ^_^

ieda said...

mak aihhhhhhhhhhhhhhhhhh

terkasima kejap ! ;)

CintaZulaikha said...

wah wah wah wahhh..nak order duk jauh pulakkk..camno!! telan liur je laaaaaaaaa

Cik Siti Hajar said...

cantiknyeee!! nak try buat laa... tambah jagung pon boleh agaknya...

citarasa rinduan said...

kejadiannya y sempurna.

nak boh nama..
puding 1Malaysia.

macam2 ada.

nk glem sikit..
puding milk cha-cha....

okey kan?

Amanda Suria said...

mak aii,biar boto oghang lelaki buek ni,very the colourful

Cinta Misteri said...

meriahnyaaaaaa....cantuk klau buat hantaran kaawin atau hiasan meja beradap

Cikgu Ma said...

wah..puding rainbow...

jeBateja said...

KAKCIK - omak aiii kak....puding ubat sakit gigi ke....aiyookkkk...ahakz

jeBateja said...

SURI - mmg sodap dimakan sejuk oooo....

jeBateja said...

IBU MUDA - sila lah tgk final nya....ahakz

jeBateja said...

chiLleD - Dehh adik manis....tatak letak kacang pun ok...senang maw potong maaa

jeBateja said...

PAPA - coloull...dan nak letak nama puding colourfull...ahakz

jeBateja said...

KAK DINAS - kalau dekat...akak saya bg dulu oooo

jeBateja said...

MAMA - rajin time2 cuti jerk...ahakz

jeBateja said...

CHIJ ATT - kita budak baru belajo...ahakz

jeBateja said...

USTAZ SYAMI - adehhh....tak layak kot masuk mastercheff...ahakz

jeBateja said...

IEDA - hah....ayat skema tul..tersakima...susah nyebutnya...

jeBateja said...

ZLHAIKA - nak resepi ke...??

jeBateja said...

SITI HAJAR - hang mmg baguih lah...kalau letak jagung sure sodap erk..

jeBateja said...

KAK AYU - suka yg CHA-CHA tu...ahakz

jeBateja said...

AMANDA - ai tulen uuu....ahakz

jeBateja said...

CINTA MISTERI - errr...baguihnya idea.....terima kasih

jeBateja said...

CIKGU MA - puding rainbow...? ok gak nama tu...ahakz

Daddy Ziyyad said...

colorful wehhh ekau punyo puding...yg ni kalau jual berapa RM? hahahaha

ps: elok jugak kot ayah ekau sorokkan surat tawaran kojo dgn ATM dulu...hahaha

jeBateja said...

DADDY - k jual lah....saja2 buat jerk...boring duduk ghumah cuti...


Aikk..kalau tidak....den bawak kapal tobang TUDM ooo

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin