Kawan - Kawan jeBateja

Monday, December 27, 2010

Jambunya...

Jambunya jambu air ni erk...
Lama tak makan...
So bila balik kampung den di Felda Palong 13...
Kebetulan berbuah plak...
Maka den belasah jerk aaaa...

Pokoknya kecil jerk...
Berada disudut kiri depan rumah...

Oleh kerana si JEBAT tak taw nak manjat...
Maka jambu2 diatas tu terselamat...
Makan jambu sambil2...
Tenguk awekz di kampung yang tak kurang JAMBU nya...ahakz

16 comments:

wahida said...

perggghhh, dapat cicah ngan sambal kicap best neh..

My Little Diary said...

salam

hahaha ingatkan awek mana lah yg jambu
rupa2nya jambu yg 'jambu'... yumyummm

kakcik said...

Cecah dengan kicap+cili api+gula = perghhh! :)

Fida Faizal said...

salam. wah. lazat gila. kalau ada gula, lada dan kicap, pasti menyelerakan.
*mengidam

She is f.A.z.A said...

mase kecik dl2 if x smpai panjat slalo baling ngan selipar ngeh3

azzey said...

jeBateja; lebat jambu tu....:)

jeBateja said...

WAHIDA - uikk...mmg kegemaran tu....ahakz

jeBateja said...

MLD - ayat perangkap tu....ahakz

jeBateja said...

KAKCIK - tlg jgn sebut kak cik...kang den lunch dgn jambu kang

jeBateja said...

FIDA - ngidam ke..? jgn kan hang....cek pun ngidam ni....

jeBateja said...

FAZA - baling dgn selipar? eh...eh..apsal aku tak terfikir idea tu...

jeBateja said...

AZZEY - mmg lebat....tapi jarang sekali lebatnya

Herdoni Wahyono said...

Enak banget makan Jambu air seperti ini di kala panas terik sehabis pulang sekolah atau istirahat kantor. Di tempat kami, Magetan lereng Gunung Lawu Jawa Timur, sering diguyur hujan biasanya buah-buahan seperti Durian sudah banyak yang panen namun sekarang turun drastis produksinya. Jambu air belum banyak kami temui, biasanya musim begini banyak yang terserang hama. Hidup di bumi ini memang indah dengan berbagai macam buah tersedia. Buah Jambu air yang manis dan segar.

HonEyBuNNy said...

mai jambu ckit...la....guna ja kain tudg buat tahan jambu tu bila kait...hehhehe

jeBateja said...

Pak Herdoni - antara durian dan jambu...saya suka sekali durian...jambu kalau cuaca panas baru enak...

jeBateja said...

HONEY - tu dia..tak terfikir nak kait jambu tahan guna tudung...kalau tak sepokok den koje kan

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin