Kawan - Kawan jeBateja

Monday, February 21, 2011

EMAS : Pergi Haji...

Pada tahun 2001 kalau anda penyimpan emas anda memerlukan 11 keping emas 20gram untuk pergi ke Mekah menunaikan HAJI...
Pada tahun 2010...anda hanya memerlukan 4 keping emas 20gram untuk melakukan aktiviti yang sama...

Apa yang dapat kita BUKTI kan...?

Nilai DUIT kita makin susut saban tahun...
Nilai EMAS makin naik saban tahun...

Jadi yang mana satu perlu kita simpan...?
DUIT atau EMAS...?

Kalau JEBAT...
Jebat simpan 2 2 sekali....
Ahakz...
Duit untuk MAKAN...
EMAS untuk pelaburan kan datang...
err..pelaburan jangka panjang gitu...
kan...kan...kan...

( gambar atas : JEBAT tolong jual emas 20gram kawan...harga pada minggu lepas...RM3115/20gram )

Sape nak beli EMAS ...habaq mai...
jebateja@gmail.com


18 comments:

zati embong said...

wah,kalau cmtu, patut masa hantaran kawen bg emas kan?

NzA said...

sejak awal kerja lg sy suka wat koleksi emas..mmg brbaloi2.....

NISA KHAIRI said...

xsuke emas kuning..sbb berkilau sangat...emas putih xpe..hehe...tp bley ler kalo nk kumpul emas pun, tuk masa depan, bila agak susah p gadai jer...hahahaha

dh tua nanti nk buat gigi palsu emas ler..toink!

nidus2 said...

Tak rugi berkawan dengan Jebat.

Jebaat...

KUREKURE COMEL said...

perhhh...mahal betul emas ye...
mina dh arlegic emas...adoooiii...






p/s:mina buat ikan msak tiga rasa td.
ikut resepi jebateja..perhhh mmmg sdap la...tq ek...hehehe

HonEyBuNNy said...

uwawwa..xdak wit nak beli jebat...beli tudung ja mampu..heheh

siti murni said...

lebih suka emas putih.
tapi masalahnya nak beli emas pun tkde duit...cmno ni...?????

Sha said...

dah jadi saudagar emas ke?

akk suka emas putih..... w/pun tak laku nak buat pelaburan.

jeBateja said...

zati - WAHHH....untung le hang...senang2 dapat emas....

jeBateja said...

NZA - wahhh...berapa kilo sulah ada....ahakz...

jeBateja said...

NISA - mmg kerja emas mcm tu...susah2 kita dapatkan nya...bila kita susah...dia tolong plak le....ahakz...

jeBateja said...

NIDUS2 - alamak...terharu tul ayat mcm tu...ahakz

jeBateja said...

MINA - jom le beli emas....ahakz...

aikk...dah buat ke...apsal lambat bgtaw...nak le try makan...ahakz

jeBateja said...

HONEY - tak pe....hang belaja lagik....hang belaja je dulu ilmu perihal emas ni....buat bekalan masa duit dah banyak nanti...ahakz

jeBateja said...

SITI MURNI - uikkk....apsal ramai suka emas putih erk...???

jeBateja said...

KAK SHA - ahakz....belum tahap saudagar kak sha.....ahakz...

azzey said...

Tapi nk beli emas pun perlukan duit juga..:(

niesz said...

emas? brg kemas ke..ehe..

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin