Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, February 16, 2011

EMAS : Tidak Boleh DI Manipulasi...


Jebat baca e book perihal EMAS...
Emas tidak boleh di MANIPULASI...
Tidak seperti wang kertas...
Wang kertas boleh dicetak banyak2...
Kemudian menjadi tidak BERNILAI...
Atau menyebabkan HyperInplasi...
Seperti mana yang terjadi di Zimbawee...
Sesuka hati cetak duit...
Sesuka hati letak nilai duit...
Tenguk le nilai duit di bawah ni...

Adakah emas boleh dicetak...?
Sesuka hati meletak NILAI...?
Jawapannya...tentu TIDAK...

Oleh itu...
Belajar2 lah simpan emas...
Kenaikan emas pada tahun 2010 ialah 27%...
Berapa dividen ASB?

( gambar emas diatas adalah hak milik anak buah den....EMAS dari Australia...)


Beli emas dan kumpul emas melalui...



11 comments:

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

skang ni ramai dok kumpul Emas...harga emas pun naik skang...

She is f.A.z.A said...

HyperInplasi...??

saya mahu rujuk kamus skrg :P

Nurul Nur said...

mak nurul ada dengar, Tun Dr Mahathir kata, kumpul emas, jangan kumpul duit, sbb nilai emas makin naik but nilai duit makin turun.

so mak menggalakkan anak2 pompuan die sume, kalau ada duit @ kalau takde tu kumpul smpai cukup jerk, bli emas.

daripada kite beli henpon mahal2 sampai ribu2 baik kite beli emas, henpon takde nilai, korang trade in nilai die jatuh giler!

but emas??? sangatlah bernilai!

so kepada pompuan2 di luar sana tak kire la yg dah kawen atau belum, jom kumpul emas banyak2! kalau tak pakai, simpan!

ngeeee... panjang nye komen! ;p (ini pendapat saya)

Citarasa Rinduan said...

ops........

gile kaya lah......
mahal tu

shah said...

Masa itu emas.. emas Tetap Emas... harga tak menunggu kita.. jangan harap harga emas turun banyak sekarang nie pun dah naik lagi cepat-cepat buat simpanan dalam emas

jeBateja said...

YANIE - yup...lebih menguntungkan....ahakz....moh le kita kumpul

jeBateja said...

FAZA - den mana taw...den ambil dari ebook perkataan tu...ahakz

jeBateja said...

NURUL - bernas sekali pemikiran mak hang...betui lah tu...jgn membazir barang susut Nilai....kalau beli melalui emas...tak pe...

jeBateja said...

CR - mana ada mahal....emas 1 dinar...baru rm637...

jeBateja said...

SHAH - ahakz....hanya manikam megenal jauhari

KUREKURE COMEL said...

asb sgt masyukkk...huhuhu...enjoi..

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin