Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, July 5, 2011

Ini Buku Sejarah...

Masa balik kampung lepas jebat tenguk Ayahanda dok baca sebuah buku...
Usha punya usha...
Rupanya buku di atas...
Buku sejarah terbitan tahun 1977 ini, ayahanda jebat dapat masa bertugas di Mindef Kuala Lumpur...
Ia banyak menceritakan pembangunan di Markas Gerisen ( apa makna ni..? ) dan Pusat Latihan Rekrut di Port Dickson...
Buku ini juga ada menceritakan sejarah mula2 askar Melayu di tubuhkan...

Agakz detail jugak buku ni...
Pembinaan Padang Golf yang di teroka secara manual oleh rekrut2 di kawasan belukar turut menceritakan berapa ekor ular sawa, tedung selar dan pelbagai lagik yang berjaya di tangkap dan dibunuh.

Sebab minat dalam tentera...
Jebat baca lah...
Kalau suruh baca buku akaun ke...apa ke...
Sowy leee...ahakz

24 comments:

HonEyBuNNy said...

wah....

jebat baca sejarah tu...hehe..

rajin tol..hehe...;_0

nidus2 said...

Cerita tentang askar ni teringat masa pemilihan nak masuk EME School kat Telok Komang dulu, tapi gagal sebab 'buta ayam'....buta color daa.

bunga said...

baca2 sunngguh jebat..ahha..nanti ko bagi tau aku isinya..

gadisBunga said...

ooo...sejarah markas PD....menariknya buku tuh!

schaze zainn said...

huargh.. usangnya wajah buku ni..hihi xP

My Little Diary said...

jebat
den suka baca buku account...hehehe
suka kira nombor 0 di blkg tu la...

wahida said...

kalau bagi kat laki aku buku ni pun dia suka beb...dia minat sejarah dan tentera ni...

ko boleh geng ngan laki aku..ahaks!!

NzA said...

boleh simpan kt muzium....

maya amir said...

wahhh priceless!!:)

siti murni said...

bagusnya jebat...cayalah! tiap2 orang minat dan kecenderungan tak sama....minat bidang ketenteraan..hmm..mesti patriotisme tinggi si jebat ni..bagus2...:)

zati embong said...

hihi,jat suka punggah2 majalah2 lama ma.sbb nk cari cerpen.mmg gile jat ni,1 kotak jat geledah.

CintaZulaikha said...

bukn seng nak jpa remaja2 suka dok baca buku sejarah

jeBateja said...

HONEY - hah...hang jgn tak taw...den ni pecinta sejarah....ahakz

jeBateja said...

PAK NIDUS - wahhhh...pak nidus nak masuk askar ke tu...alaa...janji ada niat...ok dah...ahakz

jeBateja said...

BUNGA - isi nya ialah....err...nanti lah...ahakz

jeBateja said...

GB - ahakz....mmg menarik...apa lagik bapak kita menerima latihan kat sana...

jeBateja said...

SCHAZE - ahakz...apa tak nya....tahun 1977...ahakz

jeBateja said...

MLD - ooo...mcm kira berapa bonus dpt erk...erk...erk.....ahakz

jeBateja said...

WAHIDA - lorrr...dah aku geng dgn ko...automatik le aku geng dgn asben ko...kan...kan...ahakz

jeBateja said...

NZA - hah.....boleh ke....tak maw lah....nak baca....ahakz

jeBateja said...

MAYA - errr...apa maksud tu....ahakz

jeBateja said...

SITI - terima kasih derrrr....kita kongsi2 ilmu gitu....kan...kan

jeBateja said...

ZATI - alamak...minat nya ko membaca...kalau den...tak de le sampai nak geladah....ahakz

jeBateja said...

ZULAIKHA - waka....waka.....den bukan remaja lagik....ahakz.....ahakz...

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin