Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, April 19, 2011

Peperangan : Kereta Perisai TDM...Part 2...


Kereta perisai CONDOR 4x4...
Best nama nya erk...
Apa maksud in MALAY erk...
Kereta perisai ni buatan firma Thyssen Henschel, Jerman...
Ditempah pada awal tahun 80an...
Sebanyak 400 buah...

Pernah berkhimat di Bosnia....
Lubnan...
Dan Somalia...
Dibawah PBB...

Dah namanya kereta perisai...
Tentunya ia bukan untuk menahan ancaman senjata berat...
Apa lagi ia dibuat pada tahun 80an...
Sudah tentu pertahanan nya tak sejajar dengan senjata masa kini...
Gambar diatas ialah CONDOR yang musnah di bom RPG 7 semasa di Somalia...
Seorang PAHLAWAN kita terkorban masa ni...

RPG 7...
Helikopter Apache yang canggih pun buleh di musnahkan...

( sumber gambar dari GOOGLE )

28 comments:

Ati Masrif said...

baru je tgk hari tu
masa gi Port Dickson
kat tempat askar tu :)

yatie's EPISODE said...

kereta aku jugak nih. kehkehkeh

hang minat ye tang sume nih? hang bekas askar ke? wuhuu

KUREKURE COMEL said...

perhhh..bkn keta kebal dulu2 lg kukuh ke..sbg pkai besi pure..

ehhh...salah ek..hehehe

KatekateKite said...

eh ehh...

pasni helikopter lak eh? =p

My Little Diary said...

ni mesti masa kecik2 byk simpan soldadu2 dan keter kebal yang plastik color ijau tu.. hehe

cik bahulu oren said...

adkh jebat becita2 nk jd pemandu kete kebal plak lps ni :P

zati embong said...

Jebat,nk tukar profession ke?hihi

HonEyBuNNy said...

Jebat..nak naik keta kebal leh x?hehe.....

padlie said...

masa kecik dulu duk atas keta kebal nih.. terkepit kat seat pasal padlie ringan hehehe

khairunnisa ♥ said...

pernah masuk dalam kete kebal masa 12 tahun ^_^ pastu testing testing M16 :) tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii takde peluru..

next time nak try bom tangan lakkkkk ^_^"

jeBateja said...

ATI - ahakz....kat sana mmg selalu ada....mmg pusat latihan kan...tak try minta tumpang ke..??

jeBateja said...

YATIE - kawe anak askar....sure le kawe minat....ahakz....suka dunia askar...bestt....

jeBateja said...

KURE2 - salah sama sekali...kalau besi pure...enjin masa dulu kecik2 cc nya...tak bergerak nanti...ahakz

jeBateja said...

KATE2kite - alamak....ilmu lom sampai ke heli laaa...ahakz

jeBateja said...

MLD - alamak....kantoi sudah....sekarang pun ader...maw kah...??

jeBateja said...

BAHULU - ada plak...kita bercita2 nak buat bahulu UNGU...ahakz

jeBateja said...

ZATI - ahakz...mana ada...sesuka hati jer ni...minat....ahakz

jeBateja said...

HONEY - boleh...sila ke LIMA di Langkawi hujung tahun ni...sila..sila....kat sana tak de jual tudung yeee...

jeBateja said...

PADLIE - uikk..iyer ke...best pengalman tu kan...jebat sib baik tak terkepit tangan kat tingkap bahagian luar tu...perisainya tertutup sendiri...pehhh..kena tangan...hancuq

jeBateja said...

NISA - apa kata kita try senapang sniper plak....best ooo...ahakz...

alinac lover said...

kete kebal x kebal ek?

jeBateja said...

ALINAC - bukan kereta kebal deee...kereta perisai....ngak kebal ni.....senapang patah dia kebal laaa...

alexa yussida said...

guna wat lawan israel pon best..

cik bahulu oren said...

hahahaa.kenapa bahulu ungu..buat la bahulu ijau ke,biru ke ;p

khairunnisa ♥ said...

gila ang main senapang.. haha..

*setuju dengan alexa :)

jeBateja said...

ALEXA - uikk...senjata ni jerk....tak lepas...kena lebih canggih lagik...

jeBateja said...

BAHULU - lawa lagik UNGU...ahakz

jeBateja said...

NISA - ahakz....kita nak beli senapang sniper...ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin