Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, April 27, 2011

Singapore - Day 2...


Hari ke 2...
Pandangan pertama...
Singapore ni banyak bagunan yg tinggi2 lah...
Rumah2 banyak yang tinggi...
Sebabnya...taw lah kan...
Tanah sket kot...


Ini tempat jebat kerja...
Confirmkan machine...
Kalau machine ok...
Boleh hantau masuk Malaysia...
kalau tak ok...
Buat sampai OK...
Ahakz...


Ini kawasan di tambak...
kata DRIVER...
Kalau orang Indonesia datang sini...
Depa kata sudah kembali ke Indonesia...
Sebab tanah tambak ni dibeli dari Indonesia...
Lupa tanya nama tempat ni...


Bagunan yang canggih tu...
Tempat berjudi...
Ahakz...
Sebulan boleh dtg INCOME ratus2 juta dollar Singapore...
Ramaikan org suka berjudi...
Nak try...
Baik jangan...
Ahakz...


Nasi Ayam...
Jebat tak leh masuk...
Sebab bau dalam kedai kurang meyenangkan...
Banyak bunyi tul jebat ni...
Makan jer laa...

13 comments:

DiyanaMukhtar said...

bau hanyir ke? errkk.. kalau yana pun xle terima.. hakhak

KUREKURE COMEL said...

wahhh..mina yg duk menetap johor tu pun tak pernah pi singapore..hehehe..


adakah bau pelik?hihihi

wahida said...

napa bau kurang menyenangkan? ada bau ketiak ke weh?

NzA said...

bau maung ke???????

alinac lover said...

err yong pon..kalo bau kedai cam apa je xleh nak makan..eiii~

deeya said...

memula tengok nasi ayam tu selera benar rasenye .. bile bau kurang senang , hilang terus selera . hahakz !

My Little Diary said...

s'pore tu kecik jor... mana nak ada rumah banglo mcm kat mesia, tu sbb seme rumah bertingkat2.. hehe

~♥ iella ♥~ said...

bukan semua org leh masuk semua tempat..utk mkn??lg la...

Citarasa Rinduan said...

horey..........
jebat dah syer entry ttg singapore.....
peeh... bagus2.. banyak info yang kak dapat kutip... thanks dik..

ttg makanan tu,. kalau bau tak sesuai elok jgn makan, memudaratkan

cik bahulu oren said...

nnt bau tu masuk dlm mknn :p

yatie's EPISODE said...

btul lahh. ayam dye pun tak bersemangat. ayam kurang bersenam nih. haha

jeBateja said...

DIYANA - samo lah kita....bau lain macam sket...mulalah....tapi ini bukan bau hanyir....bau bawang putih rasanya....

jeBateja said...

MINA - den pun pertama kali sampai....ahakz...

den raso bau bawang putih banyak sgt laa....agaknya laaa

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin