Kawan - Kawan jeBateja

Thursday, April 21, 2011

Peperangan : Kereta Perisai TDM...Part 4...

Ini kereta PERISAI yee...
Biarpun ia BERUNUT ( roda berantai...)...
Nama popular di Malaysia ialah ADNAN...
Sape2 nama Adnan leh berbangga sekarang...
Negara pengeluar ialah TURKI dan dikenali sebagai ACV 300...
TDM ( Tentera Darat Malaysia ) mula terima pada tahun 2003...
Pesanan kereta perisai ialah sebanyak 211 pcs dengan pelbagai varian...

Oleh kerna ia tercipta dalam zaman peperangan moden maka ia kebal pada peperangan Nuklear ( radiasi ), Biologi dan Kimia...
Sistem senjata yang lebih jitu sehingga bisa merobek kereta PERISAI musuh...
Sistem peluru perpandu yang bisa MUSNAHkan Kereta KEBAL ( cth : gambar atas )...


Rekebentuk asal kereta PERISAI ni adalah dari m113 buatan Amerika...
Alaa...macam SAGA dan BLM laaa...
Kalau bawak pegi MEKDI pandu lalu....leh muat ke erkkk....
Ahakz...

14 comments:

KUREKURE COMEL said...

adakah jebat nak beli benda ini...
mcm usha lbh je ni..hehehe...


adnan..oooo...adnan....hihihi

siti murni said...

baik2 kalau bawak drive-thru takut roboh lak kang mesin ambik order tu...huhu

KatekateKite said...

muahaha.....

best nyer, dulu penah masuk lam kete kebal! =D

HonEyBuNNy said...

boleh ja muat jebat..bawa tudung lagi la muat...heheh

zati embong said...

jebat.mana gmbar puding jagung plak?

jeBateja said...

KURE2 - beli...ada jual kat ebay kot...ahakz....

jeBateja said...

siti murni - leh dapat free ooo...hala jer senjata nya ke kaunter tu...ahakz

jeBateja said...

KATE2 aikkk....bestnya....apsal ko tak bawak sekali...sure gempakz....ahakz

jeBateja said...

HONEY - bawak tudung..? SELUDUP ke...??

jeBateja said...

ZATI - puding jagung...? aikk..apa mimpi hang ni...? ahakz....nanti kita buat puding jagung yeee....ahakz

NzA said...

tgk kereta kebal tiba2 rasa seram....

jeBateja said...

NZA - awat...itu kereta perisai...lom kebal lagik....ahakz

Herdoni Wahyono said...

Negara membutuhkan angkatan bersenjata yang kuat, profesional dan disegani. Tank yang canggih seperti ini amat kita butuhkan, apalagi dia tahan dari radiasi nuklir dan serangan senjata biologi dan kimia. Senjatanya sanggup menghancurkan tank lawannya. Hebat !

jeBateja said...

HERDONI - bukan kehebatan sahaja diperlukan....ILMU peperangan juga mesti....begitu Nabi pertonjolkan ketika perang BADAR...kan..?

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin