Kawan - Kawan jeBateja

Friday, April 29, 2011

Singapore - Day 4...


Sarapan di Singapore sama je macam di Malaysia...
Teh tarik...
Sulah mesti...
Sambil2 tenguk bangunan tinggi2...
Macam terkepung jerk...


Jangan kata kat Singapore harta benda anda selamat...
tayar basikal pun menjadi mangsa...


Kerja dalam kilang...
Confirmkan machine yg lom tentu ok...
Tekanan memang cukup tinggi...
Ubatnya...
Minum air bergantang2...
AHakz...


Abg long...
Menung ke mana tah...
Candid ni...
Ahakz...


Kedai ala2 MAIDEN di MALAYSIA...
Buka 24jam...
Mustafa ni punya jalinan bisnes yg besar...
Tanah dia pun banyak...
Memang hebat dia ni...

Sorry...bz dan tak sempat nak jalan2 ke BLOG kawan2...
Kalau sempat...
Den singgah punya...
Ahakz...

Wednesday, April 27, 2011

Singapore - Day 3...


Sudah 3 hari...
Masa post ni di xplore, sudah hari ke 4...
Makan...?
Itu mesti maa...
Tenguk...
Sarapan pagi...
Licin ooo...
Sebab apa licin...?
Lapar lah dee...
Nak harapkan MEK Di....jauh plak...
Ahakz...


Ini hotel den duduk...
Kedekut tahi hidung kelat...
Internet pun nak berbayar...
Nyampah...


Depan hotel ada sekolah ART...
Canggih giler bagunannya...
Err...
Penuntutnya pun canggih2 gak...
Seksi belaka...
ahakz...
Tiada gambar utk seksi tu ye...
Nanti kena saman plak kang...


Malam makan Ayam Penyet...
Kat Malaysia banyak...
Tapi kat sini jugak di belasahnya...
Tapi den tetap pilih BAKSO...
Ayam2 ni selalu bangat...
Ahakz...


Pas tu beratur makan AISKERIM...
Ahakz...
Rasanya...?
Boleh lah setakat nak rasa...
Manis bangat...


Ini cawannya...
Kecik n Molek...
Nak habiskannya...
Perlukan 45 minit...
Manis beb...
Jebat ni ganas...
Mana leh makan manis2...
Ahakz...

Singapore - Day 2...


Hari ke 2...
Pandangan pertama...
Singapore ni banyak bagunan yg tinggi2 lah...
Rumah2 banyak yang tinggi...
Sebabnya...taw lah kan...
Tanah sket kot...


Ini tempat jebat kerja...
Confirmkan machine...
Kalau machine ok...
Boleh hantau masuk Malaysia...
kalau tak ok...
Buat sampai OK...
Ahakz...


Ini kawasan di tambak...
kata DRIVER...
Kalau orang Indonesia datang sini...
Depa kata sudah kembali ke Indonesia...
Sebab tanah tambak ni dibeli dari Indonesia...
Lupa tanya nama tempat ni...


Bagunan yang canggih tu...
Tempat berjudi...
Ahakz...
Sebulan boleh dtg INCOME ratus2 juta dollar Singapore...
Ramaikan org suka berjudi...
Nak try...
Baik jangan...
Ahakz...


Nasi Ayam...
Jebat tak leh masuk...
Sebab bau dalam kedai kurang meyenangkan...
Banyak bunyi tul jebat ni...
Makan jer laa...

Tuesday, April 26, 2011

Singapore - Day 1...


Sorry erk kawan2...
Kalau jebat tak leh nak BW...
Sebab hotel tak de Internet...
Busan...
So masa sangat terhad bila mana terjumpa WI FI...

2 orang atas tu adalah team kita orang...
Yang baju oren tu pertama kali keluar negara...
Kita orang panggil Abg Long...
Bulan Along erk...


Pertama kali jebat sampai ke Airport Changi...
Lawa jugak laa...
Macam kembar KLIA jerk...


Sampai2 wakil kami di Singapore dah siap tunggu...
Ajak gi makan...
Rasanya kenyang lagik...
Sebab dalam Air Asia belasah Nasi Beriani...
Free...
Kilang Bayar...
Ahakz...

Abg Long kata kenyang...
Tapi dia lapo tu...
Ke rindu kat anak...
Err..bini kot...



Tapi bila sampai atas meja sate ayam n kambing...
itu budak jebat sudah lupa diri...
Ahakz...
Makan ngalahkan orang lain...
Ahakz...
Free beb...


Lepas makan...
Gi Hotel...
Sesat lah plak...
Tak jumpa cari...
Bukan sesat...
Hotel banyak sangat...

Abg Long....Ingat BINI ke...ANAK...???
Wakakakakaka...



Peta dah guna...
GPS pun guna...
Still tak jumpa...Ahakz...


Lastly...
Jumpa gak...
Singapore kan kecil...
Tak kan tak jumpa...

Awekz kat LOBI tak mari aaaa...
Internet 2 hari 59 dollar Singapore...
kedekutnya hotel...
Hotel lain bagi Free jerk...

Ok aaa...
Sorry...
Di ulangi...
tak leh nak jalan2 ke blog kawan2....
Kalau sempat nanti jebat singgah kay...
Ahakz...

Sunday, April 24, 2011

Jebat Go To Singapore...


24 April 2011...jebat otw ke Singapore dari LCCT...
Naik Air Asia...
Tika post ni di buat...
Baru 11.34am...
Nak terbang 12.45...
Busan oooo...
Kapal terbang kat atas tu kalau jual kati...
Berapa erk...
Ahakz...


Busan kalu...
Update blog aaa...
Ahakz...

Doakan den selamat poei n selamat sampai....
Ok geng...
Babai...
Assalammulaikum...

Jebat & Misteri : Malam Nanti Along Solat Lah...

Kejadian yang menyeramkan bagi budak jahat ni...
Berlaku semasa kami berada di Kem Desa Pahlawan, Kota Bharu, Kelantan...
Den 2 tahun di sana...
Kejadian berlaku hari jumaat, malam sabtu...

Malam tu jebat ngantuk sangat...
Mak tegur suruh Solat Isyak dulu...
Jebat jawap...
" malam kang along solat laaa..."
Terus jebat masuk bilik...TIDO...
Jebat ada bilik sendiri...
Bilik jebat juga adalah bilik SOLAT...

Malam tu...
Jebat terbangun...
Bukan ada orang kejut...
Tetapi terkejut sebab ada orang qamat...
Selepas itu terdengar orang solat berjemaah...
Jebat intai disebalik kelambu...
MasyaAllah...
Jebat tenguk punya lah ramai orang berjemaah...
Macam kat MEKAH...
Ingatkan jebat bermimpi...
Tapi jebat boleh merasa peluh satu badan...
Sapu muka...
Penuh peluh...
Jebat tarik selimut...
Tutup muka...
Akhirnya tertidur...

Kejadian ini masih ada dalam otak jebat...
Kesimpulan...
Jangan lawan cakap Mak...
Jangan tinggal SOLAT...

Gambar diambil dari:-

Saturday, April 23, 2011

Peperangan : Kereta Perisai TDM...AKHIR...

Ok kawan2 ini ialah segmen akhir untuk citer kereta PERISAI ( bukan kereta KEBAL yea..)
Kereta PERISAI kat atas tu di panggil PARS 8x8...
Ia adalah kereta PERISAI yang akan memasuki TDM ( Tentera Darat Malaysia ) pada 2012...
Pembinaan dari Firma FNSS ( Turki ) & Firma DENEL ( Afrika Selatan )...
Juga untuk pertukaran teknologi wakil Malaysia DRB - HICOM & DEFTECH...

Peruntukan KOS adalah RM8 BILLION...
Untuk selama 20 tahun melibatkan...
Rekabentuk...
Pengujian...
Penilaian...
Pengilangan...
Pembekalan...
Penyelenggaraan sepanjang hayat kereta PERISAI ini...
Dan yang paling penting...
Malaysia mendapat hak milik PEMBUATAN...
dengan jenama DEFTECH AV-8...

Ada sape2 nak beli buat BAS sekolah tak...?
Kalau catkan KUNING...
Lawa ngak ni...
Ahakz...

The Puding Jagung From Jebateja...

Ini Puding Jagung...
Pastinya ada Jagung didalam nya...
Si Zati suruh xplore gambar puding jagung...
Jeng...jeng....kan dah ada...

Zoom sket...

Sory lah...tak pandai lah den nak potong puding tu.......

Zoom sket sekali lagi...
Sila lah ambil jika teringin...


Kalau nak buat...
Diatas ni jebat dah sediakan video cara membuatnya...
Mudah sangat...
Cuba lah buat erk...

Video2 jebat kat youtube...
Sudah naik ke 506573 ...
Bangga...

Friday, April 22, 2011

Peperangan : Kereta Perisai TDM...Part 5...


KIFV atau Korean Infantry Fighting Vehicle...
Di beli sebanyak 107pcs dari Korea...
Diterima diantara tahun 1993 ~ 1995...
Ditempah untuk kegunaan anggota TDM di Bosnia...
Di bawah PBB...
Tidak banyak maklumat tentang Kereta Perisai ni...
Mungkin sebab bentuknya tak berapa nak hensem...
Ahakz...

Selamat Datang Wahai Anak Kucing...

Anak kucing ni lepak kat kantin kilang...
Tah bila mai...
Cek tak taw plak...
Tapi anak kucing ni lincah bangat ooo...
Agaknya selalu dapat makanan berkhasiat kelas A kot...
Dia maybe lebih beruntung dari kucing2 kat pasar borong selangor kot...
Sebab dapat makan makanan yang di masak...
Silap dia...
Tak lepak kat Mekdi dan Kepci...
Kalau tidak boleh lebih comel lagik...
Ahakz....

Thursday, April 21, 2011

Peperangan : Kereta Perisai TDM...Part 4...

Ini kereta PERISAI yee...
Biarpun ia BERUNUT ( roda berantai...)...
Nama popular di Malaysia ialah ADNAN...
Sape2 nama Adnan leh berbangga sekarang...
Negara pengeluar ialah TURKI dan dikenali sebagai ACV 300...
TDM ( Tentera Darat Malaysia ) mula terima pada tahun 2003...
Pesanan kereta perisai ialah sebanyak 211 pcs dengan pelbagai varian...

Oleh kerna ia tercipta dalam zaman peperangan moden maka ia kebal pada peperangan Nuklear ( radiasi ), Biologi dan Kimia...
Sistem senjata yang lebih jitu sehingga bisa merobek kereta PERISAI musuh...
Sistem peluru perpandu yang bisa MUSNAHkan Kereta KEBAL ( cth : gambar atas )...


Rekebentuk asal kereta PERISAI ni adalah dari m113 buatan Amerika...
Alaa...macam SAGA dan BLM laaa...
Kalau bawak pegi MEKDI pandu lalu....leh muat ke erkkk....
Ahakz...

Lebat Ke Ni...?

Kalau baca blog ANTU MEKDI iaitu si YATIE...
Perihal dia takut PETIR...
Memang betul lah Bdr Baru Bangi hujan sangat lebat semalam...
Sampai tak nampak jalan dibuatnya...
Masa ni jebat baru keluar dari KILANG...
So terpaksa mencari tempat berhenti sekejap...
Kerna penglihatan Terhad...

Tempat terdekat ialah WARTA GIANT...
Tapi bangunan besar tu pun tak nampak dek mata...
Berbalam sahaja...
Nampak tak bangunan tu...?
Sape tak nampak dia anak.......anak.....errr.....
Akhirnya jumpa pintu masuk Warta...

Ini suasana diluar warta setelah hujan reda...
Khemah2 perniaga berterbangan...
Uikk..ada aweks lah depan jebat...
Aii dik...leh berkenalan...?

Masa nak balik ke Bukit Mahkota...
Tol Bdr baru Bangi jem...
Sistem down rasa nya...
Jebat uturn dan keluar di Tol Kajang...
Sepanjang jalan banyak pokok tumbang...
Pehhh...
Dasat...

Wednesday, April 20, 2011

Peperangan : Kereta Perisai TDM...Part 3...


Kereta Perisai SIBMAS 6x6...
Sedikit lebih hensem dari CONDOR...
Nama macam SINBAB plak...
Di hasilkan oleh Firma B.N.Constructions Ferroviaires et Metalliques dari Belgium...

Ditempah oleh TDM ( Tentera Darat Malaysia ) pada 1983...
Kuantitinya sebanyak 196 buah...
Sebahagian dari itu, iaitu 162 buah adalah versi ada turret seperti diatas...


Selebihnya adalah versi KEMBALIK...

Betul Ke Ni...?

Berapa harga sepasang Stokin kiut ni...?
Jebat beli kat warta Bandar Baru Bangi...
Terpaksa beli sebab stokin tertinggal kat rumah...
Dalam lab, lantai sejuk tahap tenuk hilang bulu...
Maw tak maw...
Terpaksa lah beli...
Harganya...

RM0.50...
Lima Puluh Sen Sahaja...
Masa bayar tu...
Casher tu tenguk jebat...
Jebat pun tenguk dia...
Ishhh...
Betul ke ni...
Lantak laaa...ahakz...

Tak berani nak ambil banyak2...
Sebab takut yg satu ni jerk yg murah...
Kes salah code...
Ahakz...

Tuesday, April 19, 2011

Peperangan : Kereta Perisai TDM...Part 2...


Kereta perisai CONDOR 4x4...
Best nama nya erk...
Apa maksud in MALAY erk...
Kereta perisai ni buatan firma Thyssen Henschel, Jerman...
Ditempah pada awal tahun 80an...
Sebanyak 400 buah...

Pernah berkhimat di Bosnia....
Lubnan...
Dan Somalia...
Dibawah PBB...

Dah namanya kereta perisai...
Tentunya ia bukan untuk menahan ancaman senjata berat...
Apa lagi ia dibuat pada tahun 80an...
Sudah tentu pertahanan nya tak sejajar dengan senjata masa kini...
Gambar diatas ialah CONDOR yang musnah di bom RPG 7 semasa di Somalia...
Seorang PAHLAWAN kita terkorban masa ni...

RPG 7...
Helikopter Apache yang canggih pun buleh di musnahkan...

( sumber gambar dari GOOGLE )

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin