Kawan - Kawan jeBateja

Thursday, March 17, 2011

Belajar Jawi...

Masa lunch semalam...
Makan kat luar...
Anak buah den sibuk belaja JAWI...
Kalau masuk JAWI...
Aku agak...
Semua dah masuk JAWI...
Tang belaja JAWI ni...
Tak semua pandai...
Masing2 tunjuk terer...
Babak buah pun senyap...
Sebab tak reti gak...
Kalau mohon masuk JMF...
Sah2 kantoi...
( JMF - Johor Military Force )

Maggi sup pun tak habis...
Sibuk fikir pasal JAWI...

SHAH - tukang belanja...
Macam kalah judi...
Sebenarnya dia tengah sibuk pasal RIM keta...
Ahakz...

14 comments:

a.samad jaafar said...

biasanya, mahir al-quran..pandailah jawi..
isteri saya seorang muaalaf.. tak pernah belajar jawi.. bila dia pandai quran..mudah pula dia belajar jawi..

My Little Diary said...

hehehe... tu kalau tunjuk kat anak2 tulisan jawi bapak... mau anak2 gelak kot, sbb macam sama dgn tulisan anak2 yg baru nak belajar jawi...

zati embong said...

Jat pandai baca jawi!serius ni!

tp tulis mmg x pandai lah.huhu

cik bahulu oren said...

meh nak ajar :P

yatie's EPISODE said...

hang belajar dengan aku lahh. sejam nam puloh hengget! murah je. haha :p

gadisBunga said...

org cina pun pandai baca jawi tau sekarang ni~

NISA KHAIRI said...

Since tadika saya dah belajar jawi..dulu terror betul...skrg ni ok lagi, tp xlaju mcm dulu baca n tulisnya..mungkin sbb dh jarang guna kot..kerap guna dulu pun masa kat Kolej Islam je..

jeBateja said...

SAMAD - den setuju...kalau leh baca Quran....jawi agak mudah di belaja...ahakz

jeBateja said...

MLD - ahakz...den raso mcm tu lah...kono golak jo laaaa

jeBateja said...

ZATI...errr...ajar lah aku...ajar membaca...ahakz

jeBateja said...

BAHULU - ahakz...betui ke hang leh ajau ni...

jeBateja said...

YATIE - uikkk..sojam rm60...mak oiiii....mahalnya....mcm nak belaja buat kapal plak aaaa

jeBateja said...

GADIS BUNGA - ahakz...yeee...yeee...org melayu plak buta jawi...dah sedar dah ni...nak belaja le ni...

jeBateja said...

NISA - sama lah kita...dulu2 ok..sebab ada silibus kat sekolah...now...hampeh...ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin