Kawan - Kawan jeBateja

Sunday, March 6, 2011

Peperangan : Generasi Pertama...

Tak sape suka kepada peperangan...
Tetapi ia boleh berlaku tanpa di duga...
Kadang2 kita boleh menduganya apabila ia melibatkan konflik secara terang2an...
Contoh : Percerobohan ke atas Iraq...
Peperangan sudah melalui Evolusinya...
Jom kita tenguk peperangan Generasi Pertama...
( Evolusi Peperangan Moden )

Peperangan generasi pertama...
Lebih bersifat Kejantanan ( tiada wanita pun dalam peperangan seperti ini )
Boleh lah juga dikatakan menunjuk GENTLEMEN...
Berperang secara depan depan...
Melibatkan jumlah askar yang ramai...
Juga melibatkan KORBAN yang ramai...
Oleh kerana perang ni menunjukkan KEJANTANAN...
Maka, makin ramai terkorban...
Makin ramai lah wanita menjadi JANDA...

Salah satu filem yang menunjukkan peperangan seperti ini ialah The Patriot...
Lakon utama Mel Gibson...
Dalam satu babak korang leh tenguk mcm mana kepala terkena peluru meriam yg bulat macam Boling...
Putus...ahakz...

( jebat dah 3 4 kali khatam menenguk filem ni...)

4 comments:

a.samad jaafar said...

filem yg ni betul2 best..sgt best.. malangnya, org malaysia tak suka filem macam ni..err.. kita tak termasuk kan ?? hihhhhihi

Citarasa Rinduan said...

lelaki dan perang mmg tak boleh dipisahkan

jeBateja said...

SAMAD - ahakz....mmg tul lah...kita jerk minat...TAPI jgn cakap....ramai yang suka tapi DIAM...ahakz

jeBateja said...

CITARASA - ada gak pompuan suka....bila ada jualan murah...ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin