Kawan - Kawan jeBateja

Monday, March 14, 2011

Peperangan : Afganistan...

2001 ~ 2011...
Amerika sudah pun bertukar perpimpin tertinggi mereka...
Namun dasar mereka di Afganistan still seperti dulu...
Taliban still gagal dimusnahkan oleh angkatan tercanggih dunia...

Berapakah Kos mereka habiskan 2001 hingga april 2009...?
USD 171.7 Bilion
Dari Mei 2009 ~ awal 2010 kos mereka : USD 166.3 Bilion...
Wow...

Berapakah KOS untuk membunuh 1 orang TALIBAN...?
2010 mereka dikatakan mengeluarkan baget USD100 Bilion...
Manakala Taliban yang terbunuh ialah 4000 orang...
Kos untuk membunuh 1 orang Taliban ialah....USD 50 juta...
Pehhhh...

Kecanggihan yang mereka ada bukan sahaja mencipta KEMENANGAN...
Tetapi menciptakan KOS yang tinggi...
Ahakz...
Mereka kan KAYA....
Pedulik apa erk...
Ahakz...


Sumber gambar : GOOGLE
Sumber Berita : Majalah Tempur

10 comments:

Citarasa Rinduan said...

jebat--
tu dia,.......memang minat perang eik,. mai sini kak nak tanya....
ko suka main PSP kan?????

jeBateja said...

CR - wakakakakakakaka...suka..tapi tak de pun PSP....ingat nak beli kat singapore laaa...murah katanya...ahakz

She is f.A.z.A said...

x per jabateja,
smpan bonus beli psp nnti :D

zati embong said...

xbernilai ape2 50 juta utk seorang kalau mereka mati syahid O.o

siti murni said...

padan muka diorang jugak kan..mengabiskan duit sendiri..ekeke..

dok elok2..tak payah perang-perang..kan baek...huhu

jeBateja said...

FAZA - hang ada ke...? jual kat den je laaa....ahakz

jeBateja said...

ZATI - yup...benar2...ahakz...

jeBateja said...

SITI MURNI - ahakz...dorang mmg suka abiskan duit...kita nanti jugak yg laburkan....ahakz...urusniaga...banyak kat luar negara guna USD...ahakz

alexa yussida said...

mereka wujudkan propaganda kemudian bunuh org islam mcm buru rusa..kejammm..

jeBateja said...

ALEXA - depa ni mmg keja nya abis kan duit utk bunuh org islam kot...hampeh tul...

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin