Kawan - Kawan jeBateja

Friday, March 25, 2011

RAMD : Pasar Bakara, Mogadishu...

RAMD - Renjimen Askar Melayu Di Raja...

Pernah tenguk citer Black Hawk Down...
Citer pembohong terbaik...
Citer bagaimana askar amerika terperangkap di sebuah pasar...
Pasar Bakara, Mogadishu...
Di selamatkan oleh askar2 amerika yang kunun2 nya powerz...
Tapi bak kata Aziz M Osman...
Filem tu depa guna duit depa...
So...
Suka hati depa laa...
Betul gak erk...ahakz...

Hakikatnya...
Operasi menyelamat di sertai oleh askar2 Malaysia...
Dari 19 RAMD, Kompeni A dan Kompeni B...
Dalam operasi menyelamat ini...
Salah seorang perwira kita telah gugur...
Gugur bila mana kereta perisai yang beliau naiki ( jenis CONDOR )...
Telah terkena tembakan senjata Anti Kereta Kebal...
Kalau tenguk gambo tu...
Rasanya memang tarak harapan laaa...


Perwira yang terkorban...
Koperal Mat Aznan Awang...

Baca cerita lanjut di Utusan Online ( KLIK )
Gambar2 dari Google dan http://azhar6429.wordpress.com

14 comments:

wahida said...

bodoh la filem tu, putarbelitkan sejarah...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

salam takziah utk pejuang....

niesz said...

hehe..xpnh tgk lagi cite ni, tak silap niesz hari ni hari polis yer..heee..

yatie's EPISODE said...

wakawaka.. yati tak pernah tgk filem nih lagi.

padlie said...

Cerita tu mmg putar belit fakta..
ayah saya pun driver APC.. tp duduk kat 9 RAMD

Sham said...

salam kenal...

ada tengok...tertipulah aku kiranya ni...!hampeh punya holiwood...!

jeBateja said...

WAHIDA - depa mana maw kalah...pada hal depa lah terkencing2 kat sana,,,ahakz

jeBateja said...

YANIE - perjuang kita..terlampau banyak pengorbanannya...

jeBateja said...

NIESZ - sila lah tgk ...best gak...tapi jgn le percaya aksi2 hebat mereka...ahakz

jeBateja said...

YATIE - hang kena tgk ooo...tapi hang suka pada keganasan tak..??

jeBateja said...

PADLIE - wowowowowowo...ayah kita 3 RAMD ahakz....best kan naik APC...

jeBateja said...

SHAM - tgk boleh...percaya jgn...ahakz...

Salam kenal jugak....

yatie's EPISODE said...

TAK SUKA! SEBAB KANNNNN... yati seorang perempuan yang lemah lembut. hikhik.

jeBateja said...

YATI - kadang2 yg lembut tu lagik berbisa oooo....ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin