Kawan - Kawan jeBateja

Monday, March 7, 2011

Hati2 Memilih Spark Plug Kereta...

Ada Kereta...?
Kenal Spark Plug...?
Spark plug penting sebab ia adalah benda yang membantu pembakaran dalam kereta...
Apa plak salah Spark Plug kat atas nun...?
Spark plug yang digunakan anak buah aku...
Hilang plastik n Pin kat tengah tu...
Kalau yang elok...
Macam gambo kat bawah ni...

Nampak...perbedaan nya...
Jaga2 bila korang membeli SPARK PLUG...
Jangan memilih yang CAP AYAM...
Or TIRUAN...
Jika TIDAK...

Macam kereta ANAK BUAh aku...
Turun enjin...
Spark Plug pecah dalam enjin...
Menyebabkan Enjin BARAI...

Korang tenguk VALVE dia...
Bengkok sekata je ke KIRI...
Sepatutnya LURUS...

Korang taw JENAMA apa dia GUNA...
Tenguk kat bawah...






Aku tak kata JENAMA ni tak OK...
Maybe sudah ada TIRUAN di Malaysia ni...
Orang kata...Jenama Terbaik DENSO...
Ikut kat korang laaa...
Nak beli yang mana...



16 comments:

KatekateKite said...

pergh! kalau bende nih ppon nak wat tiruan wat naya jerk!
----------------------------------
Kemarahan Tak Terbendung? Kenapa Marah Marah Nihhh....?

My Little Diary said...

hehehe
bab2 spark plug ni, biasa harapkan pomen jer.... kalau pomen bagi yg tak ori... kena tipu idup2 ler den ni...

Citarasa Rinduan said...

info yang bagus..
thanks jijan

yatie's EPISODE said...

baru den tawu apo bondo tu. hikhik

siti murni said...

giler...sebab spark plug je boleh jadi gitu ea...huhu...
padan la Denso lebih well-known ea...
good info lah jebat..tocey! :)

zati embong said...

huhu.perempuan x mesra alam dgn mesin2 ni.haha.

jat penah tgk bnda 2,kat motor.kereta pn ade eh?hoho

jeBateja said...

KATE2 - gi ke kedai yg biasa kita kenai....depa tak sanggup tipu pelanggan tetap depa...

jeBateja said...

MLD - itu le masalahnya...kita tak taw...harapkan pomen tu jujur laaa

jeBateja said...

CITARASA - terima kasih...ahakz

jeBateja said...

YATIE - ishhh...kena taw sket2 taw...

jeBateja said...

SITI MURNI - iyer...harap2 kita tak terkena yg tipu...

jeBateja said...

ZATI - kat keta ada 4 maaa...ahakz

alexa yussida said...

gud info la encik jebat..tak penah amik tahu psl enjin keta:P masa amik lesen mandu dlu pon saja je duk jauh2 bila blaja bab enjin...hihi..

KUREKURE COMEL said...

aikkk..jenama tu kan pemes...
yg mina tau...nak kualiti baik...
beli yg 20 hinggit keatas...

niesz said...

hehehe..selalu laki je yg amik kesah sal ni, but lps ni nak amik kesah gak kalau niesz dah ade keta sendir..hehe..syg keta meh..

azzey said...

Mmg x tau langsung pasal ni..tau bwk kete je..hu3..

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin