Kawan - Kawan jeBateja

Thursday, August 19, 2010

Mendung Tak Bererti Hujan...


Kalau tajuk tu hendak digunakan sekarang...mmg tak buleh punyer. Sekarang ni..asalkan mendung musti hujan..kalau hujan mesti mendung...! Kerap pulak hujan sekarang ni, dah musim kot. Negara seperti Pakistan dan China mendapat hujan paling banyak tahun ni rasanya...sampai banjir sekala besar. Kalau Malaysia kena hujan mcm tu...emmm....separuh semenanjung agaknya hilang dari peta....ishhh....

Kanak2 lah paling terseksa...penyakit bawakan air selepas banjir seperti TAUN...boleh membawa maut dan kanak2 mungkin tidak sekuat orang DEWASA untuk melawan nya...
SO....
jika ada pihak yang mengutip derma untuk mereka...marilah kita sama2 membantu.....

2 comments:

ezzu said...

susah jgak kalu hujan berpnjgan....
kalu panas sentiasa pun susah jgak...
so yg mana satu nie yg baik....

jeBateja said...

Errr...semuanya baik...kalau ada bencana tu..salah kita jugak...tak taw jaga pemberian nya....

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin