Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, August 25, 2010

Penyelamat...


Tengahari tadi aku dengar anak kucing mengiau-giau di belakang rumah. Aku tanya wife, wife kata mungkin ada anak kucing jatuh dalam lubang. Sedari semalam wife dengar suara tu...aku pun pergi jenguk belakang rumah aku...yang terdapat rumah kosong...suara dengar dari lubang ni.....

Tu dia...memang ada anak kucing dalam ni...terpaksa lah aku menyelamatkannya...sebab dah terpandang..kalau tak tahu tu lain...sian anak kucing ni...sure lapaq dan dahaga...err...dia puasa kot...cuma tak sahur lah tu...kan...kan...anak kucing. Lubang ni dalam arrr....terpaksa pakai dawai...

Dalam masa aku menyelamat, mama kucing ni datang plak...elehhh...orang nak selamat baru nak datang....tadi diam jerk....lain kali anak jatuh bg le taw...apa guna hidup berjiran kalau tak membantu...kan..? Mama kucing ni kejap jerk...pas tu dia belah...tak tahan dengar aku berleter lah tu....pirahhh lah ko.......

Akhirnya...selamat jua anak kucing ni......

Zoom sket.....pssttt...anak kucing...kau buat le muka kesian...muka pose tak bersahur....hah...itu macam arrrrrr

Lubang tempat anak kucing tu jatuh aku tutup dengan batu bata ni...agar tidak berulang kejadian seperti tadi...tertonggeng tonggeng aku.....( maap tak de gambo tertonggeng....editor dah delete..)

Semua dah ok...mama kucing tu pun datang...masa aku dah balik rumah dah...siap mandi bagai....korang tenguk tu...terhendap2 mama kucing tu dalam lubang tu...dia ingat kita kurung anak dia kot..sebab ada batu bata tu.....porah lah ko mama kucing...orang tolong td ko blah...patutnya bagi le sokongan moral....bagi sirap segelas dua ke...oppppsssss.....

Ini kenangan aku dapat....tangan terkena pagar...nampak sket tapi bisa dia....pehhhhh.....errr...leh dapat mc malam ni....ahakz

13 comments:

Herdoni Wahyono said...

Kasihan si anak Kucing masuk lubang 'pematusan air'. Untunglah ada Anda yang berbaik hati untuk menolongnya. Dari lubuk hati yang paling dalam. Tulus untuk menolongnya.

ezzu said...

kesiannye kat ank kucing tu....
dh lh cmel jtuh plak tu...
hilang kecomelan ank kucing tu...
penyelamat pun bgus jgak...
hehehe.....

madihahzubir said...

oh, den punya anak kucing tu. lupa sekejap leka ke bazar. hahaha

HonEyBuNNy said...

Aduss...ciannya anak kucing tu....comeiii pulak tu....nasib dapat selamatkn...cepat pakaikn anak kucing tu tudung...ehheheh..amoiii...suka ckit dah nak mc..heheh

jeBateja said...

Herdoni - saya jugak kasian...kalau dibiarkan mungkin anak kucing itu akan mati....tiada makan...bergulumang najis.

EZZU - yang hang tak taw...penyelamat nya pun comei gak....ahakz

MADIHAH - uikk..iyer ke...patut le ada iras2 muka ko anak kucing ni...ahakz

HONEY - sure ayu erk...anak kucing pakai tudung...pehhh...tidak tergambarkan.....ahakz

wahida said...

besar pahala awak jebat...

Elsa said...

subhanallah....
kasihan sekali anak kucingnya.
alhamdulillah ada yang menyelamatkan.
pahalanya berlipat saat ramadhan

princessdija said...

poor kitten...
cute kitten...

jeBateja said...

WAHIDA - harap jugak pahala tu...tapi yg penting kucing tu selamat...ahakz

jeBateja said...

ELSA - moganya begita elsa...tapi yg paling penting anak kucing tu selamat...

jeBateja said...

DIJA - wakkakakakka....u are very cute....

~♥ iella ♥~ said...

wahhh..superhero kita selamatkn kucing...bagus2..nie la superhero pilihan malaysia..

jeBateja said...

IELLA - den tak do duit kecik le nak bagi...apa pun terima kasih atas pujian tu yea...ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin