Kawan - Kawan jeBateja

Thursday, August 12, 2010

Menu Berbuka...

Puding Jagung...menu berbuka semalam iaitu pada hari puasa pertama...sedap sehingga menjilat siku oooo...sape buat ni...?....Budak Jahat yang buat....ahakz....kembang montots.....

Ini kuih pada puasa ke 2....ahakz...den panggil kuih buah melaka...ada org panggil ode2....err...betul ke....ahakz....kuih ni pas ke jiran2....so....

Jiran belah KANAN...bagi cucur BADAK....

Jiran belah KIRI bagi mee hoon goreng....hah...kan bagus...kita buuat kuih satu je..akhirnya dapat lagik 2 jenis....so tak yah nak gi pasar ramadhan...ahakz...

Esuk nak buat kuih....pas tu nak pas satu taman....sure leh dapat banyak lagik...ahakz....gurau je ....

8 comments:

nurulramizah said...

kat kelantan pngil onde2
kat kg den melaka panggil kuih buah melaka

faberet den jugak tu

~♥ iella ♥~ said...

wah..pandai memasak rupanya.cm sedap jerr..

Herdoni Wahyono said...

Rasanya nikmat sekali ketika kita sedang berbuka puasa. Apalagi makanan dan minuman itu favorit dan kesukaan kita. Lezat dan nikmat.
Enak sekali ya puding jagungnya. Kami juga suka puding jagung seperti ini.

jeBateja said...

Mizah - oooo..onde2 mcm tu ejanya...ahakz....hamba tak taw plak...den org Melaka...panggil buah Melaka mcm Tuan Hamba juga kiranya....ahakz

jeBateja said...

IELLA - sape yg pandai masak?.Kalau hamba...puding je yang hamba leh buat...ahakz...tang sedap tu...hamba tak pernah rasa sedap apa yg hamba buat...ahakz

jeBateja said...

Pak Herdoni - waaa..disana pun ada puding jagung yaa?...sure sedap yaaa...

HonEyBuNNy said...

waduhh..nasib tgk malam2...xla terliur sangat..kalau tgk siang kom meleleh air liur neh d bln posa neh...sedapmya puding jagung...mai la hantaq ckit..uhuhuuh..nti akan di balas dgn tudung..heheh

jeBateja said...

HONEY...bukan tak maw bg...kalau leh nak bagi seloyang...tapi dah habis masuk dalam perut....

err..balas dengan tudung erk...pehhh...nanti den buat lain....ahakz....kasi tudung yang paling cun taw...

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin